Artikel Pilihan
You are here: Home / Uncategorized

Category Archives: Uncategorized

Feed Subscription

8 TANDA DIA SOULMATE KAMU

AKU rasalah dia syok kat ko! Tengok tu kemain dia jeling-jeling. Bila ko tak de asyik duk tanya-tanya. Dia soulmate kamu? Jika dia, apa tandanya? Berikut lapan tanda dia bakal soulmate anda.   1- BERKERJASAMA Cuba lihat mak pak atau atuk nenek kita. Ceria dan harmoni sahaja hubungannya, Berpuluh tahun kawen tapi nak tengok diorang bermasam muka lama sikit pun ... Read More »

Apakah hukumnya bersetubuh ketika dalam haid

Soalan: Saya sudah berkahwin. Sewaktu isteri saya selesai tempoh haid, saya terus melakukan hubungan seksual dengannya tanpa menunggunya mandi wajib terlebih dahulu. Adakah saya berdosa? Saya adukan hal ini kepada sebahagian pihak dan mereka menjawab saya wajib membayar kafarah. Benarkah hal itu? Mohon penjelasan. Jawapan: Adapun berkenaan dengan soalan yang ditanyakan, di dalam mazhab Imam Al-Syafie, haram hukumnya seorang suami ... Read More »

5 sebab wanita kepala batu calon isteri terbaik!

RAMAI lelaki di luar sana mahukan wanita yang sopan dan menurut perintah, pada mereka, wanita bersikap demikian adalah calon isteri terbaik, namun sesetengah lelaki tidak tahu bahawa calon isteri yang paling baik tergolong daripada wanita yang keras kepala atau kepala batu. Sebabnya adalah… 1. Wanita itu tahu apa yang dia mahu Wanita jenis ini ada matlamat hidup, dia tahu apa ... Read More »

Jika isteri bergaji besar

 DALAM sesebuah perkahwinan, soal kewangan atau pendapatan kadangkala menjadi satu isu besar yang boleh mengundang keretakan rumah tangga. Dalam sesetengah kes, apabila suami yang berpendapatan rendah terlalu bergantung hidup kepada isterinya yang bekerjaya, ia mungkin mengundang kepada pertengkaran, rasa kurang hormat dan timbul isu ungkit mengungkit antara pasangan. Jika si suami sedar akan tanggungjawabnya sebagai seorang suami, isu gaji bukanlah ... Read More »

Tip simpanan selepas perkahwinan

HARI perkahwinan adalah detik pelaburan kewangan yang terbesar dalam hidup seseorang lelaki. Jika tidak kena gayanya mesti mau pusing kepala. Mukadimah kehidupan permulaan sebagai suami isteri sudah tentu dimulai dengan sedikit keperitan apabila simpanan puluhan ribu ringgit telah habis digunakan kesemuanya untuk acara majlis gilang gemilang. Adakah anda mempunyai simpanan yang banyak selepas majlis diadakan? Persoalan ini seringkali mengganggu fikiran ... Read More »

Luahan suami yang buat isteri menangis!

Diari buat isteriku   Setiap pasangan suami isteri pasti mendambakan keluarga yang bahagia dan harmoni meskipun adakalanya terpaksa berhadapan dengan masalah dan dugaan. Dengan komunikasi dan persefahaman yang baik dapat  meminimakan masalah dalam rumah tangga. Walaupun pencetus masalah dalam rumah tangga adalah berpunca daripada suami, isteri mahupun orang ketiga. Tindakan ini bukan bermaksud untuk membuka pekung di dada atau mencari ... Read More »

Aku tidak akan mentaatimu! Ketahui 4 perintah suami yang perlu diingkari

    Maaf Suamiku… Aku Tidak Akan Mentaatimu!! Terasa indahnya saat akad nikah diucap, dan tali pernikahan mula diikat. Hati yang mulanya gundah kini  berbunga riang saat telah halalnya cinta dua insan, saling memerlukan dan melengkapi antara satu sama lain. Masing-masing punyai tugas dan kewajiban baru yang perlu dipikul. Suami memiliki hak yang harus ditunaikan oleh isterinya, dan  isteri juga ... Read More »

Betul ke lelaki lebih bahagia bila isteri lebih tua?

Kisah teladan boleh dihayati menerusi kehidupan berumahtangga Rasulullah s.a.w bersama Siti Khadijah. Apakah hikmah di sebalik pernikahan Rasulullah s.a.w dengan Siti Khadijah yang usianya lebih tua 15 tahun? Pada ketika itu, usia baginda baru menjangkau 25 tahun manakala isteri yang paling disayanginya itu sudah berumur 40 tahun. Dengan perbezaan usia tersebut, adakah pasangan suami isteri hari ini mampu mengecapi kebahagiaan ... Read More »

Sebelum rumah tangga anda rapuh dan berkecai! Perhatikan 4 sebab ini

  Positiflah Menangani Konflik Setiap pasangan dinasihatkan agar sentiasa berbalik kepada matlamat asal sesuatu perkahwinan agar memperoleh jalan yang diredhai Allah SWT Dalam rumahtangga, keharmonian adalah perpaduan dari berbagai warna karakter yang membentuk kekuatan kewujudan sesebuah objek. Ada karakter lelaki, wanita, anak-anak, bahkan mertua. Dan tidak ada satu pun manusia di dunia ini yang boleh menjamin bahawa semua karakter itu ... Read More »

Tidak sangka bersuamikan dia… tidak semua hubungan yang diatur itu menjadi dan bahagia!

Tak sangka, kau yang kuatur untuk dia. Kau jua yang….. Macam mana? Kau dah cakap dengan dia?” “Aku tak sempat terangkan, dia awal-awal dah tarik aku dan share apa yang dia rasa.” “Dah tu???” “Aku tak nak campur. Kau setel sendiri…” “Alamak!” Cinta itu perlu dicari. Jika hanya menanti cinta jatuh ke riba memang sampai tualah tidak berteman. Pernah tak ... Read More »

Scroll To Top
shared on wplocker.com