Artikel Pilihan
You are here: Home / Uncategorized

Category Archives: Uncategorized

Feed Subscription

4 CARA PUJUK SUAMI MERAJUK

Siapa kata hanya wanita sahaja yang merajuk? Lelaki pun ada kalanya merajuk juga. Tujuan utama merajuk ialah mahu diberi perhatian dan dipujuk. 1) CAKAP LEMAH LEMBUT Apabila suami mula lebih banyak berdiam, tidak seperti selalu dan menunjukkan ciri-ciri merajuk, anda jangan pula melenting. Hal ini menambah rasa marah si dia. Bercakaplah dengan lemah lembut. Pegang tangannya, tanyakan kenapa dia merajuk. ... Read More »

4 SEBAB SI DIA PERLU JADI SUAMI ANDA

Mencari bakal suami yang benar-benar bertanggungjawab bukanlah mudah. Ada lelaki yang mengambil kesempatan dengan kesenangan wanita. Dengan harapan dia tidak perlu memberikan nafkah kepada wanita yang dinikahi. Justeru, jika anda berjumpa dengan lelaki yang mempunyai empat ciri-ciri ini, insya-ALLAH dia boleh jadi suami yang baik untuk anda. 1) SOLAT AWAL WAKTU Jika si dia mementingkan solat, maka itulah calon terbaik ... Read More »

KAU KUNCI CINTAKU…

Perasaan cinta tersemat di hati. Dibuai dengan rasa rindu, ditambah dengan rasa kasih dan sayang. Inilah yang dinamakan cinta terkunci di dalam hati. Tiada lagi insan lain yang kononnya dapat bertakhta di hati. Pun begitu, usahlah meletakkan orang yang dicinta itu terlalu dekat dengan hati anda. Meletakkan harapan pada manusia adalah satu perbuatan yang tidak baik. Cintailah ALLAH terlebih dahulu ... Read More »

CINTA: LIHAT DENGAN MATA HATI

Manusia dianugerahi dengan perasaan cinta untuk berkasih sayang sesama manusia yang lain. Emosi ini memberikan keindahan dalam perhubungan. Usah dirosakkan perasaan cinta dengan perkara-perkara mungkar yang sudah semestinya menjerumuskan diri kepada maksiat. Perasaan cinta sememangnya terlalu hampir dengan maksiat. Apatah lagi jika tidak kuat melawan nafsu. Apabila dua individu lelaki dan perempuan mempunyai perasaan terhadap kedua-duanya, maka mudah bagi mereka ... Read More »

OH, SAKITNYA HATI! SI DIA MUNGKIR JANJI

Jika sekali mungkir janji bolehlah dimaafkan. Namun jika berkali-kali janji yang diucapkan dimungkiri, memang boleh mendatangkan rasa marah. Dalam percintaan, memang mudah benar hendak mengungkapkan janji. Berjanji bulan dan bintang namun sebenarnya semuanya masih melata di bumi. Memang ada yang bersungguh-sungguh hendak menunaikan janji. Namun jangan dilupa, ada juga yang hanya bermulut manis menabur janji. Memang indah mengenangkan si dia ... Read More »

TILL JANNAH: FAHAMI MAKSUDNYA.

Ramai pasangan kekasih muda-mudi pada hari ini menggunakan perkataan ‘till jannah’ untuk merujuk kepada pengharapan perhubungan mereka. Apabila bergambar berdua dan kemudian memuat naik ke laman sosial, ramai yang mendoakan supaya hubungan mereka kekal hingga ke syurga. Memang betul kita perlu mendoakan yang baik-baik untuk orang lain. Semoga dengan doa kita itu nanti dapat mendorong perhubungan pasangan itu ke peringkat ... Read More »

BERAPA LAMA TEMPOH TERBAIK UNTUK BERCINTA?

Sebenarnya tiada tempoh tertentu yang boleh dikatakan terbaik untuk bercinta. Ada yang bercinta sejak sekolah hingga masuk universiti. Selepas tamat pengajian di universiti, barulah bernikah. Ada yang bercinta setahun dua, kemudian terus bernikah. Ada juga yang tidak bercinta, sebaliknya terus dinikahkan. Tiada istilah lebih lama tempoh percintaan maka lebih baiklah hubungan itu. Jangan terpedaya kononnya untuk lebih mengenali si dia. ... Read More »

KENALI LELAKI HIDUNG BELANG

Dalam dunia ini memang ada lelaki hidung belang. Lelaki sebegini selalunya bijak memain kata dan wanita pula mudah jatuh hati padanya. Wanita dinasihatkan supaya berhati-hati dengan jerat lelaki begini. Jika anda terjatuh cinta dengannya, tidak mustahil anda akan kecewa kerana ada wanita lain yang berada di hatinya. Anda juga yang makan hati. Mereka mudah bertukar pasangan dan tidak tahu apa ... Read More »

TAK MAHU POKET KERING LEPAS KAHWIN, IKUT PANDUAN INI

Trend buat majlis kahwin besar-besaran boleh dilihat dengan jelas di mana-mana sahaja. Walaupun ada yang mengaitkannya dengan soal pembaziran, namun segala-galanya bergantung kepada kemampuan pengantin. Jika mampu, boleh buat besar-besaran. Jika tidak mampu, buatlah seadanya. Perkara paling penting ialah menyempurnakan Rukun Nikah. Selebihnya hanya adat sahaja. Jika ditinggalkan pun tidak berdosa. 1) Masak Sendiri Kaedah rewang yang diamalkan oleh masyarakat ... Read More »

8 TANDA DIA SOULMATE KAMU

AKU rasalah dia syok kat ko! Tengok tu kemain dia jeling-jeling. Bila ko tak de asyik duk tanya-tanya. Dia soulmate kamu? Jika dia, apa tandanya? Berikut lapan tanda dia bakal soulmate anda.   1- BERKERJASAMA Cuba lihat mak pak atau atuk nenek kita. Ceria dan harmoni sahaja hubungannya, Berpuluh tahun kawen tapi nak tengok diorang bermasam muka lama sikit pun ... Read More »

Scroll To Top
shared on wplocker.com