Artikel Pilihan
You are here: Home / REMAJA

Category Archives: REMAJA

Feed Subscription

Lelaki Sejati Tak Sekadar Janjikan Perasaan; Dia Juga Buktikan Kesetiaan

Ramai lelaki yang boleh sekadar menaburkan janji manis. Bagi mereka, senang saja ucapkan sayang atau “I love you”. Sayangnya kasih sayang tak boleh dibuktikan dengan kata-kata semata-mata. Bila mula-mula bercinta, hati pasti akan terbuai dengan mimpi dan janji manis si dia. Tapi sampai bila? Lama-lama, hati kita akan mula tertanya-tanya. “Kenapa dia kata macam ni, tapi dia buat macam tu?” ... Read More »

Pastikan Anda Tak Lakukan 3 Perkara Supaya “Si Dia” Tak Cabut Lari!

Permulaan sesuatu hubungan amatlah penting. “First impression” yang anda tinggalkan akan membentuk corak hubungan anda dan boleh menentukan sejauh mana hubungan anda akan pergi. Jadi anda kena berhati-hati. Walaupun kadang-kadang lelaki boleh jadi “blur”, tapi jangan rosakkan masa depan sendiri dengan mengambil langkah yang salah. Malangnya ramai lelaki masih tak tahu apa sebenarnya maksud “langkah yang salah”. Hasilnya, ramai yang ... Read More »

Tinggalkan Cinta Yang Sia-sia. Yakinlah Allah SWT Tetap Ada!

Mungkin ada yang berfikir, sebenarnya bercinta semasa belajar boleh berjaya juga. Ada juga kita terdengar kisah kawan kepada kawan atau saudara sepupu kepada jiran kita yang bercinta sejak berumur 15 atau 16 tahun dah kini akhirnya berkahwin juga. Hakikatnya, berapa ramai orang yang betul-betul dapat pertahankan hubungan cinta yang berputik di zaman belajar? Selalunya, selepas tamat pelajaran, ramai yang baru ... Read More »

Lebih Baik Lepaskan Dari Terus Dipermainkan

Ramai antara kita yang pernah kecewa dengan cinta. Mula-mula segalanya indah. Habiskan masa bersama, susah senang bersama, tak kisah pun kadang-kadang terpaksa berkorban demi si dia. Tapi entah di mana silapnya, sampai satu masa, ada yang berubah. Cinta yang diharapkan berpanjangan, tak tahu ke mana. Lebih buruk, kalau si dia tak berikan kata putus. Kalau ditanya, dia kata cinta tapi ... Read More »

Amalkan 5 Perkara Ini Untuk Tingkatkan Keyakinan Diri Kalau Anda Masih “Single”

Tahukah anda bahawa salah satu cara terbaik untuk bertemu dengan pasangan hidup anda adalah dengan berfikiran positif? Dan pemikiran yang positif bermula dari keyakinan diri yang kukuh. Jujur, selama dalam proses mencari jodoh, bila anda ditolak atau asyik mencari tanpa henti, pasti rasa keyakinan diri pun makin kurang, kan? Jadi di sini kami tunjukkan 5 cara anda boleh naikkan keyakinan ... Read More »

Sebenarnya Anda Memang Cinta Atau Hanya Nak Memiliki?

Bila anda dah berjanji untuk bersama seseorang, sikap cemburu dan seakan memiliki itu memang akan wujud. Kalau orang kacau hak kita, mestilah kita tak suka, kan? Tapi cemburu kena berpada-pada. Kena diletakkan di tempat yang betul. Kalau tak, si dia pasti rimas! Buat apa semua tak kena. Setiap gerak-gerik asyik diawasi saja. Anda berdua pasti akan selalu bergaduh dan hubungan ... Read More »

Walaupun Sukar, Maafkan Si Dia Supaya Anda Pun Boleh “Move On”

Kita semua ada kisah silam masing-masing. Ada yang baik, ada yang buruk. Mungkin ada seseorang yang pernah lukai hati anda. Atau anda pernah jatuh dan masih sedang cuba untuk bangun. Macam-macam yang anda dah cuba buat untuk bangun tapi sampai hari ini rasa sakit itu masih ada. Kalaulah waktu boleh diputarkan semula… Sayangnya, hakikat hidup adalah sebaliknya. Sekarang kita kena ... Read More »

Belajar Cintai Diri Sendiri Sebelum Anda Nak Rasa Dicintai

Perempuan selalu dikategorikan sebagai kaum yang sensitif dan lebih mudah tersentuh. Jadi sekali lelaki bermanis mulut dan buat baik, perempuan akan mudah “cair” dan cepat jatuh cinta. Sayangnya bila perempuan jatuh cinta, dia juga mudah lupakan segala-galanya, termasuk dirinya sendiri. Mungkin anda tak sedar bila situasi ini sedang terjadi kepada anda – tak sayangi diri sendiri, tak hargai diri sendiri. ... Read More »

15 Sebab Si Dia Cuma Boleh Jadi Kawan Baik Anda

Dia baik, memenuhi citarasa. Memang lelaki idaman! Tapi kadang-kadang hati berbolak balik. Adakah dia pilihan yang tepat? Ada beberapa faktor yang boleh mencetuskan perasaan tak pasti ini. Mungkin perkenalan terlalu singkat atau dia layak dibuat adik saja. Atau kes yang lebih berat, dia suami orang! Kalau difikirkan, memang ada saja yang jadi penghalang. Tapi bila ada dengan dia, anda rasa ... Read More »

Nak Bercinta Pun Perlukan Modal

Memang lafazkan cinta cuma perlukan air liur, tapi membina dan memlihara cinta memerlukan jauh lebih banyak dari itu. Walaupun cinta itu dirasakan cinta sejati dan anda dah berjanji nak sehidup semati, ia tetap perlukan modal. Tak ada benda yang percuma begitu saja. Semuanya perlukan pengorbanan. Tak percaya? Jom tengok senarai ini; 1. Bil / kredit telefon Setiap pasangan yang bercinta ... Read More »

Scroll To Top
shared on wplocker.com